Evaluatie

Leerlingen worden in SASK bij het leren goed begeleid. We werken met testjes, toetsen en eindtoetsen (ons examen).

Met een testje willen nagaan of de leerlingen de leerstof goed begrepen hebben, de toetsen peilen of de leerlingen een groter geheel verwerkt hebben en kunnen toepassen; en de eindtoetsen geven aan of leerlingen ook in staat zijn om op het hoogste beheersingsniveau leerstof meer inzichtelijk te benaderen of creatief weer te geven.

Deze manier van werken, die trouwens mooi in overeenstemming is met de nieuwe leerplannen die ook de beheersingsniveaus beschrijven, zorgt ervoor dat leerlingen regelmatiger en grondiger werken, en dat ze geleidelijk aan getraind worden om met grotere pakketten leerstof om te gaan. Een cijfer voor een vak wordt gedurende het hele jaar opgebouwd. Heel belangrijk in onze evaluatie is de feedback die leerlingen continu krijgen. We willen dat het gaat over wat geleerd wordt, over de inzet daarvoor van de leerling, en hoe de leerling erin slaagt de leerstof te verwerken. Dat is uiteindelijk belangrijker dan de punten zelf.

Onze evaluatie zorgt ervoor dat je goed voorbereid bent op het hoger onderwijs.