WANDELVAKANTIE IN WALES (FOTO’S)

Van 3 tot en met 7 april trokken 110 derde- en vierdejaars en 11 leerkrachten richting Wales. Het werd een ontspannende vakantie met heel wat wandelafwisseling. Naast de overzet met de boot en een fikse busreis stonden op dag 1 ook tussenstops in Bath en Cardiff op het programma. In Bath werden we meegetroond voor een ‘ghost walk’ terwijl in Cardiff een bezoekje aan Cardiff Castle ingerekend werd. ’s Avonds namen we onze intrek in Swansea university, onze uitvalsbasis voor drie dagen Wales. Dag 2 brachten we door op Gower Peninsula. We wandelden over heuvels en langs een prachtig strand en vanaf 14u30 konden we bij laag water zelfs een stukje zee oversteken. ’s Avonds waren zowel leerlingen als leerkrachten vrij om in de universiteit wat te eten, zich te verfrissen, te sporten of zich richting pub te begeven. Onder een prachtig blauwe hemel dropten de bussen ons op dag 3 een zevental kilometer voor het fijne stadje St. Davids. We wandelden op het gemak en genoten van de schitterende uitzichten over de Atlantische kust. Op de terugweg bezochten we de National Botanic Garden of Wales, een domein met de grootste serre ter wereld, ingebed in een heuvel. Op dag 4 ging het richting Brecon Beacons National Park. Voor de middag beklommen we de hoogste top van het park. Na de middag bleek een rustig wandelingetje langs enkele watervalletjes toch wat zwaarder dan aanvankelijk gedacht. De bussen werden dan ook met gejuich terug begroet. Vooraleer op vrijdag 7 april in Dover opnieuw een overbevolkte boot richting Calais te nemen, stond wel een tussenstop in het prachtige Hampton Court Palace op het programma. Met audioguide aan het oor en plannetje in de hand bezochten we dit schitterende paleis, gebouwd door Henry VIII. Het weer viel uitstekend mee, de sfeer was relaxt, de omgeving prachtig, het programma afwisselend. Meer moet dat niet zijn voor een heel mooie eerste week paasvakantie! Bedankt iedereen!